Przedmiot działalności

Wg. Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD 2007) 8559B pozostałe pozaszkolne formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane.

Młodzieżowy Dom Kultury "Ochota" opracowuje własne programy i plany pracy. Główne zadania programowe oparte są na prowadzeniu i rozwijaniu tych form edukacji kulturalnej, które w szczególności służą pogłębianiu wiedzy i doskonaleniu umiejętności, rozwijaniu zainteresowań i uzdolnień oraz promowaniu twórczości artystycznej dzieci i młodzieży.
 
Główne cele działalności MDK to: wspomaganie dzieci i młodzieży w rozwijaniu uzdolnień i zainteresowań, kształtowaniu osobowości, pogłębianiu wiedzy i umiejętności, kreowanie zdrowych i konstruktywnych postaw, organizowanie różnych form bezpiecznego spędzania czasu wolnego, wypoczynku i rekreacji.

Cele te MDK realizuje wypełniając zadania edukacyjne, wychowawcze, kulturalne, profilaktyczne, prozdrowotne, sportowe i rekreacyjne z uwzględnieniem potrzeb środowiska lokalnego oraz podejmując działania na rzecz:
-   pogłębiania i rozszerzania wiedzy ogólnej i specjalistycznej, wykraczającej poza obowiązujące programy szkolne;
-   rozwijania różnorodnych zainteresowań i uzdolnień wychowanków;
-   stwarzania warunków dla harmonijnego rozwoju dzieci i młodzieży poprzez różne dziedziny kultury i sztuki, nauki i techniki, sportu i wychowania fizycznego oraz profilaktyki pierwszo- i drugorzędowej;
-   promowania zdrowego, wolnego od uzależnień i wszelkich form przemocy  stylu życia;
-   kształtowania umiejętności kreatywnego wypoczynku i spędzania czasu wolnego;
-   stwarzania warunków dla wszechstronnego rozwoju intelektu i osobowości

Zadania wymienione powyżej MDK realizuje poprzez:

1) Prowadzenie zajęć wspierających rozwój dzieci i młodzieży, mających na celu:

  • rozwijanie zainteresowań, szczególnych uzdolnień, doskonalenie umiejętności oraz pogłębianie wiedzy,
  • kształtowanie umiejętności spędzania czasu wolnego,
  • kształtowanie poszanowania dziedzictwa kulturowego regionu, kraju i innych kultur oraz poczucia własnej tożsamości, w szczególności narodowej, etnicznej i językowej,
  • przygotowanie do aktywnego uczestnictwa w życiu kulturalnym.

2) Organizowanie:

  • imprez kulturalnych, w szczególności przeglądów, wystaw i festiwali,
  • wypoczynku i rekreacji dla dzieci i młodzieży,
  • działań alternatywnych wśród dzieci i młodzieży niedostosowanych społecznie lub zagrożonych niedostosowaniem społecznym.

3) Realizowanie programów edukacyjnych i profilaktyczno-wychowawczych.
 

Metryka

Rejestr zmian

Rozwiń

Rejestr zmian

Data publikacji

Osoba