Wg. Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD 2007) 8559B pozostałe pozaszkolne formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane.
Młodzieżowy Dom Kultury "Ochota" opracowuje własne programy i plany pracy. Główne zadania programowe oparte są na prowadzeniu i rozwijaniu tych form edukacji kulturalnej, które w szczególności służą pogłębianiu wiedzy i doskonaleniu umiejętności, rozwijaniu zainteresowań i uzdolnień oraz promowaniu twórczości artystycznej dzieci i młodzieży.
Główne cele działalności MDK to: wspomaganie dzieci i młodzieży w rozwijaniu uzdolnień i zainteresowań, kształtowaniu osobowości, pogłębianiu wiedzy i umiejętności, kreowanie zdrowych i konstruktywnych postaw, organizowanie różnych form bezpiecznego spędzania czasu wolnego, wypoczynku i rekreacji.
Cele te MDK realizuje wypełniając zadania edukacyjne, wychowawcze, kulturalne, profilaktyczne, prozdrowotne, sportowe i rekreacyjne z uwzględnieniem potrzeb środowiska lokalnego oraz podejmując działania na rzecz:
- pogłębiania i rozszerzania wiedzy ogólnej i specjalistycznej, wykraczającej poza obowiązujące programy szkolne;
- rozwijania różnorodnych zainteresowań i uzdolnień wychowanków;
- stwarzania warunków dla harmonijnego rozwoju dzieci i młodzieży poprzez różne dziedziny kultury i sztuki, nauki i techniki, sportu i wychowania fizycznego oraz profilaktyki pierwszo- i drugorzędowej;
- promowania zdrowego, wolnego od uzależnień i wszelkich form przemocy stylu życia;
- kształtowania umiejętności kreatywnego wypoczynku i spędzania czasu wolnego;
- stwarzania warunków dla wszechstronnego rozwoju intelektu i osobowości
Zadania wymienione powyżej MDK realizuje poprzez:
1) Prowadzenie zajęć wspierających rozwój dzieci i młodzieży, mających na celu:
- rozwijanie zainteresowań, szczególnych uzdolnień, doskonalenie umiejętności oraz pogłębianie wiedzy,
- kształtowanie umiejętności spędzania czasu wolnego,
- kształtowanie poszanowania dziedzictwa kulturowego regionu, kraju i innych kultur oraz poczucia własnej tożsamości, w szczególności narodowej, etnicznej i językowej,
- przygotowanie do aktywnego uczestnictwa w życiu kulturalnym.
2) Organizowanie:
- imprez kulturalnych, w szczególności przeglądów, wystaw i festiwali,
- wypoczynku i rekreacji dla dzieci i młodzieży,
- działań alternatywnych wśród dzieci i młodzieży niedostosowanych społecznie lub zagrożonych niedostosowaniem społecznym.
3) Realizowanie programów edukacyjnych i profilaktyczno-wychowawczych.
Metryka
changes-registry
Expand